Ügyfélszolgálat:
8:00 - 16:30

Nádcukor – egészségesen édes

Röviden a nádcukorról

A cukornád amelyből a nádcukrot kinyerik, egy nádféle, melynek magassága kettőtől akár hat méterig is terjedhet. Levelei hosszúak, a szára dúsan elágazik. Őshazája Ázsia déli és délkeleti, trópusi vidékein keresendő, mára azonban a világ sok országában termesztik.

A növényt mindig virágzás előtt aratják le, mert ilyenkor a legmagasabb a cukortartalma. A frissen betakarított és feldarabolt nádat aztán a termőhelyen lévő üzemekben dolgozzák fel, melynek során nyers nádcukrot állítanak elő. Ez a nyers nádcukor még tartalmazza a növényben felhalmozódott értékes tápanyagokat (vitaminokat és nyomelemeket), melyek azonban, a cukor finomítása során elvesznek.

Miért egészségesebb a nádcukor a fehér cukornál?

A finomítatlan nádcukorban megmaradnak azok az értékes tápanyagok (vitaminok és nyomelemek), melyek hasznosak szervezetünk számára, illetve segítik magának a cukornak is a megemésztését. A finomítatlan nádcukor megemésztése tehát egyrészt nem terheli le a szervezetet, másrészt a szénhidrátokon túl más hasznos tápanyagokkal is szolgál a szervezet számára.

A fehércukor ezzel szemben egy olyan természetellenesen tömény, színtiszta szénhidrát, melynek megemésztése jelentős tehertétel az emberi szervezet számára, miközben feldolgozásához egyéb tápanyagokat is el kell vonnia a szervezetnek valahonnan (pl. B-vitaminokat és kalciumot). A legnagyobb probléma a fehércukorral, hogy túl tömény. Míg a cukorrépa cukortartalma 18%, a belőle készített finomított fehércukoré már kb. 95%.

Mi a különbség a barna- és a nádcukor között?

A nádcukorhoz küllemben nagyon hasonó a barnacukor ami valójában cseppet sem egészségesebb a fehércukornál. A barnacukor fehércukorból készül, amelyet nádmelasszal színeznek, így a barnacukor ugyanolyan egészségtelen, mint a fehér változata. Tehát ha egészséges édesítőszert szeretnénk vásárolni, mindenképpen keressük a nádcukrot!